Húsvét hétvégéjén kéretlen sms-reklámüzenetek árasztották el [1] Kína félmilliárdos mobilhasználó közösségét. A spam a becslések szerint 200 millió mobiltelefont ért el, és hét reklámügynökség állt az akció mögött, köztük a New York-i tőzsdén is jegyzett Focus Media.
A spamet a két legnagyobb kínai mobilszolgáltató, a China Mobile és a China Unicom hálózatán továbbították. Egyelőre nem tisztázott, hogy a spammerek honnan szerezték meg az előfizetők adatait, és hogyan férkőztek be a hálózatokba a temérdek üzenet elküldéséhez. A mobilszolgáltatók és a hatóságok is nyomozásba kezdtek az ügyben.
A kínai mobiltelefónia egyik legjelentősebb hajtóereje és bevételi forrása az sms-küldés. Az elküldött üzenetek mennyisége éves szinten 40 százalékkal nő; a China Mobile 2007-es jelentése szerint a 386 millió előfizetőjük egy év alatt több mint 500 milliárd sms-t küldött, vagyis egy év alatt fejenként átlagosan 1300-at.